Sunday 29 December 2013

Jodoh

Abadi tak perlu risau tentang jodoh.
Semuanya sudah ditentukan olehNya.
Allah dah sediakan jodoh untuk setiap umat-umatNya
Jangan lupa selalu berdoa untuk bertemu dengan jodoh, jangan sombong untuk berdoa dan meminta kepadaNya.

Allah sentiasa mendengar keluhan umatnya.
Insy'Allah jodoh itu sentiasa ada.
Sebenarnya jodoh tu tak jauh pun dari awak Abadi.
So, berdoa + Usaha + Tawakal.

Hmmmm Insy'Allah selalu berdoa tapiiii usaha tu nak buat macam mana yer? Malu laa tak pandai la nak tegur nak layan , macam mana ek?
So, tak usaha ker tu?

Kak Long kata layan jer baik-baik
Perempuan sekarang da tak boleh nak sombong macam dulu
Bukan sebab apa. Kalau sombong sangat nanti tak ade orang nak awak Abadi.

???????????????

Makin risau pulak aku. 
Ape yang aku perlu buat?
Aku nak dia, nak kenal dengan dia tp,
Tak nampak pun usahanya tu
Ishh malu laa, tak nak laaa hmmmm
Tunggu la nanti macam mana.

Insy'Allah kalau ade jodoh dengan dia nanti Allah tunjukkan segalanya.
Sekarang aku cuma boleh berdoa jer.
Tu jer aku mampu, 
Bab usaha tu aku tak mampu lagi laa =( 
Takut, tak kuat lagi hmm

Rabbi Assir Wala tu' Assir 
[Ameen]
Jika dia benar jodohku, kau permudahkanlah.


Ya Allah seandainya dia ..........bin ......... tercatat untukku kau satukanlah hatiku dengan hatinya mengikut peredaran yang kau berikan.
Tunjukkanlah aku kepadanya.
Jika dia bukan untukku, kau jauhkanlah ingatanku untuknya

And this guy tak tahu pun yang aku suka dekat dia
^__^

No comments:

Post a Comment