Wednesday 24 July 2013

Iklaskan Hati

Insy'Allah, Allah selalu bersama dengan orang orang yang hatinya ikhlas !!

Assalamualikum, kali ni nk update dekat entry ni mengenai hati yang ikhlas dan sekutu dengannya. Sentiasa berdoa pada Allah agar hati kte semua sentias ikhlas walau dengan sesiapa sekalipun, insy'Allah Allah sentiasa meredhoi segala perbuatan yang umatnya lakukan. 


Susah dan sukar bila nak mencari hati yang betul betul ikhlas ni kan, Ya Allah jauhilah keluargaku dari segala fitnah,kau maha mengetahu segala galanya Ya Allah, kau lindungilah kami sekeluarga dan semua umatMu yang kamu sayangi. Ingat wahai sedara sedaraku, Allah sentiasa mengetahui apa yang kamu lakukan walaupun perkara itu kecik bagi kamu !!. Kamu tidak sepatutnya menghasut orang yang baik untuk membenci orang yang baik dan orang yang tidak bersalah. Janganlah kamu membuat fitnah keatas saudara kamu, buruk perangainya. Jaganlah kamu selalu menyalahkan dan mendengki saudara kamu, buruk padanya. 

Fikirang orang tua begitu lemah untuk dihasutnya, orang tua selalu mengikut kata orang yang baik dengannya. Baik buruk cerita yang disampaikan kepadanya dia hanya mengikut dan mengiakannya. Ya Allah kau lindungilah orang orang tua yang selalu dihasut oleh orang orang muda. Jauhilah mereka daripada segala aniaya Ya Allah. 
Ya Allah kau yang maha pengasih lagi maha penyayang. Kau satukanlah hati hati kami sebagaimana kau satukan hati umat umatmu yang terahulu. Kau berilah kasih sayang antara kami semua Ya Allah. Sesungguhnya kami dehagakan kasih sayangmu


"Manusia yang jujur hidup dengan tenang dan tanpa ketakutan, sementara manusia yang penipu sentiasa merasa takut". . Jauhilah fitnah yang berhasad dengki kepada kami. Tunjukkan lah kebenaran yang kami mahukan.
 ~ Manusia yang suka dedahkan aib orang mukmin ketika di dunia, aibnya akan didedahkan oleh Allah S.W.T. di hari akhirat. Ketika itu orang-orang mukmin akan mentertawakan golongan tersebut yang gembira dan mentertawakan orang mukmin ketika di dunia.

Peringatan kita bersama, semoga kita ikhlas hatinya terhadp orang disekeliling kita. Insy'Allah amin *. . Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment